Få oversikt over hvordan du bestiller henting av pakker med Bring og Postnord, inkludert priser og viktige forutsetninger. Lær hvordan du unngår ekstra kostnader og sikrer en smidig fraktopplevelse.
Forutsetningene for bestilling av henting og prisene på dette er ulikt hos transportørene.
Bring
1. Innleveringstillegg for levering til hentested
Pakker (foruten Ekspress og Pakke i Postkassen) som innleveres på Posten får et pristillegg.
2. Henting ved behov mot tillegg
- Liteninnhenting: kr. 250,- (faktureres hvis omsetningsverdi Pakke til hentested, Pakke levert hjem og Pakke til bedrift totalt sett er under kr. 450/døgn)
- Av Bring så ligger det inne en begrensning på 20 pakker for booking via API/Mybring.
Dette er satt for å sikre kapasitet og forutsigbarhet for henting. Denne grensen vil dessverre ikke bli utvidet av Bring.
For henting av mer enn 20 pakker må dette tas via Brings kundeservice (Tlf: 04045).
Postnord
1. Gratis innlevering til hentested
Pakkene kan leveres til nærmeste utleveringssted kostnadsfritt, eller du kan bestille henting av pakken(e). Se prisene for henting her.
2. Henting ved behov
Som kunde i Logistra med Postnord / Bring avtale kan du enkelt bestille henting samtidig som du produserer etikett ved å klikke "Booking" som vist på bildet under.
OBS: Husk å fylle ut dette FØR du klikker "overfør til transportør".
Er det via en integrasjon kan man aktivere booking som standard verdi.
OBS: Det er viktig å unngå bomturer for transportørene (dvs at man har bestilt henteoppdrag og ikke har pakker som skal hentes). For PostNord kan bomtur føre til TUK-tillegg.