Ved problemer med utskrift, vennligst kontakt oss umiddelbart, gjerne per telefon ved hastesaker.
For å feilsøke DirectPrint, følg disse trinnene:
- Lokaliser DirectPrint-enheten, som er koblet mellom etikettskriveren og internettuttaket.
- Kontroller tilkoblingene: Etikettskriver --- USB-kabel --- DirectPrint (Logistra XXXX) --- Nettverkskabel --- Internett.
- Hvis DirectPrint ikke er tilkoblet internettet, kan du prøve å løse problemet ved å slå av og på strømmen. Strømkabelen er den ensomme svarte kabelen på langsiden, med en micro USB-kontakt. Etter ca. 30 sekunder vil DirectPrint forsøke å koble seg opp igjen på nettet.
- For å bekrefte at DirectPrint fungerer som den skal, se etter følgende indikatorer:
- Rød lysindikator lyser på ene siden når enheten er strømforsynt.
- Under oppstart vil en grønn lampe blinke ved siden av den røde indikatoren. Denne lampen slukker når oppstarten er fullført.
- Bak ved nettverkskabelen, ser du oransje og grønt lys som lyser og blinker for å indikere normal drift.
- For å få en statusrapport fra DirectPrint, dra ut og inn USB-kabelen til skriveren. Dette vil få DirectPrint til å skrive ut en "Status DirectPrint"-etikett, som indikerer nettverks- og internettstatusen.
- Hvis alt er OK, vil dette være det første som vises på etiketten:
Local network connection: OK
Internett connection: OK
VPN connection: OK