Alle innstillinger er forhåndsinnstilt i Cargonizer, så man trenger ikke gjøre noen endringer for å ta systemet i bruk, men om man ønsker å gjøre endringer kan man gjøre dette her.
Merk: Avsenderadresse eller avsendernavn kan ikke endres uten å kontakte oss da dette er tett knyttet opp mot transportørenes register. Om dere ønsker dette endret, vennligst send oss en epost med ønskede endringer eller benytt kontaktskjemaet her på våre nettsider.
Navn, språk og passord:
Om du ønsker å endre dette gjør du de ønskede endringene og klikker på Lagre.
Utskrift:
Skriver:
Her vises "PDF" om dere ikke benytter vår DirectPrint for en hurtigere og mer fleksibel utskrift. Utskrift av etikett skjer da via en nedlastet pdf fil og en pdf leser.
Om du har en DirectPrint vil denne automatisk vises her ved korrekt oppkobling av DirectPrint med mindre "PDF" tidligere er lagret som skrivervalg.
Om dere har flere DirectPrint velges ønsket skriver (DirectPrint). Om dere i et slikt tilfelle ønsker at vi skal endre beskrivelsen på skriveren slik at dere enklere kan skille de fra hverandre så gi oss gjerne beskjed om dette så endrer vi beskrivelsen fra vår side.
Bredde, høyde, toppmargin og venstremargin:
Disse skal kun fylles ut om man skriver ut etiketter på A4 ark med en vanlig laserskriver. Om man har A4 etikett-varianten med 2 etiketter per A4 ark kan man klikke på "A4 laseretikett" for å laste inn standardstørrelsen som benyttes for disse.
Merk: Om man benytter standard transport-etiketter, som de aller fleste gjør, skal ikke disse feltene fylles ut, de skal altså være blanke som vist under.
Skrivervalget og andre endringer av innstillinger lagres ved å klikke på "Lagre".
Avsendere:
Her vises alle avsenderkontoer/avdelinger din bruker har tilgang til i Cargonizer med tilhørende SenderID og kundenummer hos Logistra AS. SenderID benyttes til integrasjoner fra andre systemer i kombinasjon med API nøkkelen din som du finner under.
Klikker du på navnet til en avsenderkonto vises de registrerte detaljene om kontoen hos oss. Her vises også alle registrerte brukere på avsenderkontoen og en admin bruker har mulighet til å skru av og på funksjonalitet for automatisk sending av epost med sporingslink til dine mottakere ved overføring av EDI.
Automatisk lagring av kunder
Om du ønsker at dine kunder automatisk skal lagres i kunderegisteret ved opprettelse av et fraktoppdrag så huker du av for dette her.
Om du ønsker å laste ned all data vi har registrert på en avsenderkonto, klikk på knappen "Last ned data" etter å ha valgt avsenderkonto i Cargonizer. Merk at dette tar lang tid ved store datamengder (Mange forsendelser over lang tid).
Beskjeder:
Knappen Beskjeder i øvre høyre hjørne vil vise tidligere sendte systembeskjeder.
Klikk på ønsket beskjed for å lese beskjeden.
Farlig gods:
Her kan de av våre kunder som sender "Farlig gods" bygge sitt eget farlig gods register slik at fremtidig registrering gjøres raskere.
Les mer om Farlig gods
Support:
Om du trenger hjelp finner du en link til vår supportside her. Du finner også en link som benyttes om du ønsker at vi skal fjernstyre din datamaskin. Dette kan ofte være den raskeste måten å løse eventuelle problemer eller usikkerheter på.
Api Key:
Dette er informasjon som benyttes om Cargonizer skal integreres med andre løsninger, slik som nettbutikker, ERP eller WMS systemer. Denne benyttes som oftest i kombinasjon med en SenderID som du finner til høyre for avsendernavnet over.
Slette bruker:
Dette vil slette din brukerkonto i Cargonizer.