For å produsere et retur oppdrag går du frem på samme måte som om man skal lage et nytt tur oppdrag, men man velger et retur fraktalternativ i stedet for et tur fraktalternativ via linken "Endre produkt".
Cargonizer vil snu partene korrekt, så mottaker av returetiketten legges inn som "Mottaker" i Cargonizer. (Gjelder ikke på Schenker og DHL der er det tjenesten som avgjør om det er retur)
Tips: Kunderegisteret ditt i Cargonizer inneholder mest sannsynlig allerede mottakeren din av returetiketten da mottakeren er lagret ved opprettelse av tur oppdraget, så søk gjerne opp kunden via søkefunksjonaliteten i "Navn" feltet ved å skrive inn deler av navnet for så å klikke på forstørrelsesglasset eller trykke på Enter/Linjeskift på tastaturet.
Sende retur-etiketten per epost til kunde.
Om ønskelig kan man også huke av for "Send etikett på epost til mottaker".
Når oppdraget overføres vil da mottakeren motta retur-etiketten til angitt epostadresse i løpet av få minutter. Denne kan mottaker skrive ut på sin egen A4 skriver, legge arket i en plastlomme og feste plastlommen på returforsendelsen slik at etiketten er godt synlig og lesbar.
Overføre oppdraget?
Retur-oppdraget må overføres til transportør på vanlig måte ved å markere forsendelsen og velge "Utfør" ved siden av "Overfør oppdrag" i oversikten over dine Usendte oppdrag.